14.04.18 - LØRDAG

13.04.18 – Afrejse fredag

I minutterne inden klokken 8.48 begynder 2.b at samles i forhallen på Fredericia Banegård. Alle er trætte, men spændte på den forestående rejse. Dog opstår der dog det forfærdelige, at vi klokken 8.47 stadig mangler en elev. Til vores og hendes held, nåede hun på sekundet toget, og vi kunne nu lettede køre mod Kastrup Lufthavn. Toget er fyldt med mange forventningsfulde og spændte elever.

Nu er vi ankommet til Kastrup Lufthavn og får tjekket vores baggage ind. Inde i lufthavnen splittes 2.b for at kunne nå hver deres. Nogle ser lufthavnen som en større oplevelse end andre da visse elever er så heldige at få mødt Anders Breinholt.

fly1

fly

Ellers er maverne blevet fyldt og vi stiger nu om bord på det islandske fly der har indbygget fjernsyn til hver sæde. Da vi efter 3 timers flyvetur var på vej ned på landingsbanen, var der en del turbulens, hvilket gjorde at flere af eleverne spændte selen en ekstra gang. Da vi kom ud af flyet og fik vores baggage, ventede der os en tur i bus på ca. 40 min.

fly3

Efter den lange bustur, var vi alle sammen smadret. Vi fik værelsesnøglerne og fik pakket ud. De fleste af os var udmattede efter den lange tur og på grund af tidsforskellen, som i forhold til Danmark er -2 timer. Mens vi pakkede vores ting ud, begyndte køkken-gruppen, at lave mad. En time senere stod pizzaerne klar. Da vi havde spist gik størstedelen af klassen i svømmehallen, som ligger lidt længere nede af vejen. Kl. 23.00 lå vi alle i vores senge og sov. Der ventede en lange og lærerig dag, dagen efter.